Grupa 3-latków otrzymała kolorowe drewniane patyczki
a wraz z nimi kilka zadań.
Poradzili sobie świetnie!
Na zakończenie zajęć powstały piękne kwiaty i słoneczka :)
Czy cele matematyczne można połączyć z gimnastyką stóp?
Oczywiście, że tak :)
Przekonały się o tym dzieci z grupy III na czwartkowych zajęciach :)
Wykonywaliśmy wspólnie ćwiczenia z woreczkami oraz chusteczkami utrwalając prawą i lewą stronę.
Na naszych zajęciach matematycznych dzieci uczą się samodzielnie myśleć, rozwiązywać problemy oraz dostrzegać regularności. Wyzwala to w nich dużo radości i podnosi wiarę w siebie.
Dziś spotkali się z zupełnie nowym pojęciem matematycznym
- liczby parzyste i nieparzyste.
Poprzez różne zadania, polecenia i pytania pomocnicze przedszkolaki
Brawo! :)
To z pewnością nie było ostatnie spotkanie z tym pojęciem.
#FunduszeEuropejskie
Zabawy z zegarem
Tym razem starszaki miały okazję uczestniczyć w zabawie dydaktycznej pt."zegar".
Zadaniem dzieci było zapoznanie się z zegarem. Dzieci próbowały ustawić pełną godzinę na zegarze oraz ją odczytać.
Zabawa bardzo spodobała się przedszkolakom! :)
#FunduszeEuropejskie
Zabawy matematyczne z wagą
Grupa starszaków na zajęciach dowiedziała się do czego służy waga ? Co można na niej zważyć?
Dzieci uczestniczyły w zabawie matematycznej, w której ważyły zabawki- małpki, przeliczały i sprawdzały po której stronie wagi przedmioty są lżejsze lub cięższe. Dzieci próbowały dokładać przedmioty tak, aby ważyły tyle samo.
Stworzyliśmy także "swoją" wagę, dzięki której ważyliśmy i określaliśmy ciężar zabawek- zwierzątek przy pomocy klocków. Po zrównoważeniu wagi dziecko wyjmowało klocki, ustawiało je rzędem i liczyło. Koniec ważenia łączyliśmy ze słownym określeniem, np.: ,,słoń waży siedem klocków''.
Było to ciekawe doświadczenie i super zabawa, która bardzo spodobała się przedszkolakom! :)
Najlepsza zabawa to zabawa przez doświadczanie! :)
#FunduszeEuropejskie
![]() |
Grupa 5/6 - latków zmierzyła się z odczytywaniem zapisu graficznego cyfr od 1 do 10 oraz ich dodawaniem oraz odejmowaniem.
Zabawa dydaktyczna w odszukiwanie wyniku działań matematycznych spodobała się dzieciom :)
#FunduszeEuropejskie |
Ćwiczymy stronę lewą i prawą
Podczas zajęć maluszki ćwiczyły stronę lewą i prawą. Zadaniem dzieci było przesunąć nóżką z danym kolorem odpowiedni klocek w stronę lewą lub prawą.
Zabawa spodobała się przedszkolakom :)
#FunduszeEuropejskie
Matematyka jest nieodłączną częścią naszego codziennego życia.
Dla dzieci, nauka matematyki może być nie tylko pouczająca,
ale również zabawna i fascynująca.
Poprzez zajęcia matematyczne,
przedszkolaki mogą rozwijać
logiczne myślenie, pobudzać wyobraźnię.
Tym razem Przedszkolaki
poruszając się na deskorolce,
rzucali kostką, dodawali oczka, układali wieżę na żółwiku
oraz odkrywali pary odliczając od 10 do 0 :)
Zabawa połączona z nauką :)
#FunduszeEuropejskie
Zabawy dydaktyczne- banknoty i monety
Podczas kolejnych zajęć starszaki zapoznały się z monetami 1zł, 2zł, 5zł i banknotami 10zł o niskich nominałach oraz dowiedziały się do czego służą pieniądze.
Było to dla nich ciekawe doświadczenie, dzięki któremu próbowały nazywać dane monety oraz układać je w różnych wariantach tak by dawały 10zł.
#FunduszeEuropejskie
Tym razem maluszki skupiły uwagę na układaniu rytmów za pomocą klocków, wychwytywaniu powtarzających się sekwencji i kontynuowaniu ich. Ćwiczenie to było wdrożeniem dzieci do korzystania z dostrzeżonych regularności również w innych sytuacjach.
Zajęcia dzieciom bardzo się podobały :)
#FunduszeEuropejskie
"Matematyka nie jest ani nudna, ani trudna.
Zwłaszcza jeśli zaprzyjaźnimy się z nią od dziecka.
Matematyka jest miarą wszystkiego"
(Arystoteles)
Dzieci w wieku przedszkolnym są bardzo ciekawe świata, swego otoczenia,
można ich wręcz nazwać badaczami i odkrywcami.
Tego dnia na kółku matematycznym grupa najmłodszych Przedszkolaków
zmierzyła się z zabawą "Kolorowe okienka".
Nazywali kolory, przeliczali naklejki, kropki, swoje paluszki.
Kiedy zauważyły, że cyfry oraz kropki mają takie same kolory jak okienka na brystolu,
mogły zabrać się do pracy wypełniania okienek :)
#FunduszeEuropejskie
Zakodowany obrazek
Zabawa w rozszyfrowywanie obrazków znakomicie trenuje mózg. Dzieci potrzebują rozwijać strategię myślenia, gdyż umożliwia im to głębsze zrozumienie tematu, pomaga myśleć elastyczniej, analizować problem oraz poszukiwać dla niego najlepszych rozwiązań.
Jedną z takich właśnie form kodowanych obrazków są dyktanda graficzne, które kształtują wyobraźnię. percepcję wzrokową, poprawiają koncentrację oraz angażują podstawowe procesy myślowe.
Grupa starszaków zmierzyła się właśnie z takim zadaniem. Podczas zajęć na dużej planszy dzieci układały karty w polach oznaczonych literami i cyframi np. A1, B4 itp zgodnie z kodem, który podał nauczyciel. W końcowym efekcie powstał obraz- głowa misia.
Przedszkolakom bardzo podobało się to zadanie i każdy szyfr rozwiązywali z dużym zaangażowaniem :)
#FunduszeEuropejskie
Podczas ostatnich zajęć starszaki realizowały kolejne zadania matematyczne. Tym razem dzieci zmierzyły się z zakodowaną drogą, którą musiały odtworzyć i przejść z pomocą mapy.
Wszyscy z zainteresowaniem i radością przechodzili swoje trasy.
Zabawy z kodowaniem są pełne radości, otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, a także kształtują orientację w przestrzeni.
#FunduszeEuropejskie#EU
Grupa 6-latków na dzisiejszych zajęciach zmierzyła się z grą planszową "Gwiazdozbiory".
Trenowaliśmy pamięć, koncentrację i logiczne myślenie.
Brawo!
3 marca grupa dzieci 3-letnich
uczestniczyła w zabawie matematycznej
"Policz kropki"
wykorzystując kostki do gier planszowych.
Podczas zabawy dydaktycznej przedszkolaki doskonaliły:
Kostka do gry – warto, by była na tyle duża, by dzieci nie zasłaniały sobie palcem kropek, które liczą.
Układ kropek jest łatwy do zapamiętania, po krótkim czasie okaże się, że dzieci będą odczytywać zapis kropek bez liczenia ich palcem :)
#FunduszeEuropejskie#EU
Matematyczna ścieżka w grupie starszaków
Matematyka + ruch = Świetna zabawa!
W ostatnim tygodniu lutego dzieci wzięły udział w zajęciach matematycznych pt.: "Matematyczna ścieżka". Podczas zajęć przedszkolaki pokonały ścieżkę według instrukcji, rzucały kostkami, przeliczały oczka, a także nakarmiły głodnego misia ciasteczkami odpowiednią ilością ciasteczek.
Zajęcia bardzo spodobały się dzieciom, było mnóstwo zabawy i radości.... oraz matematyki! ;)
#FunduszeEuropejskie
Ruch to zdrowie!
Każdy z nas doskonale to wie.
Ale czy ten ruch można połączyć z nauką matematyki?
Oczywiście, że tak.
3/4 - latkowie zmierzyli się z matematycznym torem przeszkód :)
Wszystkie dzieci świetnie bawiły się pokonując matematyczny tor przeszkód, w trakcie którego przeliczały, skakały określoną ilość razy oraz poruszały się w określonych kierunkach doskonaląc orientację w przestrzeni.
W trakcie zajęć dzieci wykonywały szereg zadań ruchowych zgodnie z instrukcją słowną nauzyciela.
Brawo!!
#FunduszeEuropejskie
Gry planszowe zapewniają nie tylko fantastyczną zabawę,
ale zawierają wiele zagadnień matematycznych.
Dziś grupa 4-latków poznała zasady gry „Pełen kurnik”.
Zasady gry:
Gracze zbierają jaja, hodują kurczaki i kury oraz starają się bronić je przed ptasią grypą i przebiegłym lisem. Ten z hodowców, który jako pierwszy ułoży na grzędach w swoim kurniku dziewięć dorosłych kur, zwycięża!
Dzieci grały i jednocześnie pięknie utrwalali matematykę :)
Brawo!
#FunduszeEuropejskie
Kolorowe klocki chyba nie ma dziecka, które nie lubiłoby bawić się klockami.
Dzięki takiej zabawie dzieci rozwijają swoją wyobraźnię,
sprawność manualną, koordynację wzrokową i kreatywność.
Ale nie tylko…
Zabawa klockami może przyczynić się
do rozwijania kompetencji matematycznych dzieci
m.in. podczas przeliczania, rozpoznawania kształtów i kolorów,
klasyfikowania czy relacji przestrzennych.
Przedszkolaki 3/4 - letnie na dzisiejszych zajęciach
miały okazję
właśnie poprzez zabawę klockami
do nauki zagadnień matematycznych.
Oprócz klasyfikowania, przeliczania,
mogły porównać liczebność zbiorów
oraz długość zbudowanych "klockowych linii".
#FunduszeEuropejskie
Celem dzisiejszych zajęć matematycznych
było zapoznanie dzieci z różnymi narzędziami pomiaru długości.
Miara i mierzenie to jedne z powszechnych, życiowych pojęć,
z których wielokrotnie korzystamy
w trakcie realizowania wielu codziennych zadań i aktywności.
Przedszkolaki poznały dawne sposoby mierzenia długości: stopa, łokieć, dłoń. Następnie przystąpiły do liczenia odciśniętych pieczątek oraz naklejonych naklejek, jako oznaczenia, która linia jest krótsza a która dłuższa.
#FunduszeEuropejskie
2 stycznia grupa 4-latków uczestniczyła w zabawie dydaktycznej "Prawo i lewo".
Dzieci podeszły do stolika na którym znajdowały się kolorowe rękawiczki. Przykładając rączki musiały powiedzieć czy to prawa czy lewa ręka.
Poszło im świetnie!
(•‿•)
Następnie przy pomocy lalek Przedszkolaki podnosili prawą i lewą rękę. Zauważyli że prawa ręka lalki, która jest odwrócona w naszą stronę nie jest po tej samej stronie co nasza.
To trudne zadanie. Przed nami kolejne spotkania aby to utrwalić.
#FunduszeEuropejskie
![]() |
Figury geometryczne- dopasowanie figur geometrycznych wg koloru
6 grudnia grupa 3latków aktywnie uczestniczyła podczas zajęć z kółka matematycznego. Zadaniem przedszkolaków było dopasowanie wybranych figur geometrycznych wg wybranego przez siebie koloru.
#FunduszeEuropejskie FOTO |
![]() |
5 grudnia grupa 4-latków wzięła udział w zabawie matematycznej "Policz rączki". Wykorzystaliśmy do tego białą farbę oraz nasze dłonie. Wymalowane dłonie należało odbijać na szarym papierze. Następnie odbyło się wspólne przeliczanie :) Udało się kilka razy przeliczyć do 20 :) Brawo Przedszkolaki !!!
#FunduszeEuropejskie |
![]() |
4 grudnia grupa 6-latków zmierzyła się z zajęciami matematycznymi pod hasłem "Domek".
Wyglądaliśmy przez okno opisując domy, które widzimy. Czy tam są ukryte jakieś znane nam figury geometryczne? Tak! - Dzieci odnalazły je w mgnieniu oka :)
Następnie opisywaliśmy obrazek , nazywaliśmy figury geometryczne oraz wyróżnialiśmy ich cechy. To zadnie było wstępem do zadania praktycznego. Na stoliku dzieci odnalazły tylko plastelinę i wykałaczki. Starały sie stworzyć takie figury geometryczne , aby powstał dom. Poszło im doskonale!
Brawo!! Nauka, która łączy wiedzę z działaniem praktycznym jest ciekawą formą poznawania matematyki.
#FunduszeEuropejskie |
![]() |
Porównywanie swoich długości za pomocą sznurka i klocków. 26 listopada grupa 5/6 latków mierzyła swoje długości za pomocą klocków i sznurka. Zadaniem przedszkolaków w pierwszej kolejności było ułożenie wkoło klockami swojego kolegę z grupy, a następnie zmierzenie za pomocą sznurka jego długości. Na samym końcu porównywaliśmy swoje długości.
#FunduszeEuropejskie FOTO |
26 listopada odbyły się zajęcia na których dzieci rozwiązywały matematyczne sudoku.
Przedszkolaki manipulowały różnymi przedmiotami układając je na kartce.
Wśród nich odnalazły się:
Kasztany,
Szyszki,
Orzechy,
Woreczki gimnastyczne,
Kolorowe temperówki,
Okrągłe klocki.
Mimo tego, że pierwszy raz rozwiązywaliśmy sudoku - to dzieci radziły sobie naprawdę świetnie (•‿•)
Brawo!
#FunduszeEuropejskie
![]() |
Porównywanie wysokości wieży z klocków za pomocą wstążki.
25 listopada grupa 5/6 latków budowała z klocków swoje kolorowe wieże. Zadaniem dzieci było zmierzenie wysokości swoich wieży za pomocą wstążki oraz segregacja od najniższej do najwyższej.
#FunduszeEuropejskie
|
![]() |
22 listopada grupa 3-latków uczestniczyła w zabawie ruchowej ze strzałkami
Najmłodsze przedszkolaki tego dnia na samym początku poruszały się w kierunku strzałek, a następnie w kółeczkach musiały ustawić pojazdy w odpowiednim kierunku.
#FunduszeEuropejskie |
![]() |
21 listopada grupa 3-latków uczestniczyła w zabawie matematycznej "Wysoko - nisko". Wykorzystaliśmy do tej zabawy bańki mydlane. Sprawiły one dzieciom wiele radości, a przy tym nazywaliśmy położenie baniek w przestrzeni.
Nauka przez zabawę - to lubimy!
#FunduszeEuropejskie |
![]() |
20 listopada grupa dzieci 5/6 - letnich miała rozgrywki planszowe :) Gry planszowe stanowią doskonałą formę zabawy, która nie tylko dostarcza rozrywki, ale również przynosi wiele korzyści dla rozwoju umysłowego dzieci. Można w nich odnaleźć wiele zadań matematycznych. Zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem gier planszowych kształtują postawy koleżeńskie, uczą opanowania i cierpliwości, wyrabiają nawyki przestrzegania dyscypliny i reguł gry.
#FunduszeEuropejskie |
![]() |
15 listopada grupa 5/6-latków uczestniczyła w grze matematycznej ,,Wesołe matematyczne buźki”
Każdy z graczy miał przed sobą wesołe buźki z różnymi cyferkami. Zadaniem przedszkolaków było obcinanie jednej cyferki nożyczkami, która została wylosowana przez kostkę do gry. Osoba, która obcięła nożyczkami wszystkie cyferki wygrała.
#FunduszeEuropejskie |
![]() |
13 listopada grupa 4-latków uczestniczyła w ćwiczeniach na spostrzegawczość
Zadaniem przedszkolaków w tym ćwiczeniu było dopasowanie odpowiednich klocków na daną figurę geometryczną.
#FunduszeEuropejskie |
13 listopada najstarsze Przedszkolakami stanęły przed zadaniem stworzenia własnej gry planszowej. Najpierw omówiliśmy czym jest gra, jakie może miec zasady i co jest potrzebne, aby stworzyć własną grę. Następnie zabraliśmy się do wspólnej pracy. Szary papier, kredki i wszystkie nasze pomysły znalazły się realne :)
Czy fajnie jest grać we własną grę? :)
Oczywiście, że tak !! (•‿•)
#FunduszeEuropejskie
![]() |
8 listopada grupa 5/6latków uczestniczyła w ćwiczeniach matematycznych na spostrzegawczość
Zadaniem przedszkolaków w tym ćwiczeniu było dopasowanie kropek do odpowiedniej cyfry na planszy.
#FunduszeEuropejskie |
![]() |
7 listopada nasze 3-latki miały słodkie zadanie :) W sali na dywanie czekały na nich drewniane cukierki. Ich zadaniem było odnaleźć cukierek wg koloru wyrzuconego na kostce. Nazywaliśmy wspólnie kolory, które widzimy. Pojawił sie też u nas, dobrze nam znany piesek, który też zjadł kilka cukierków. Głośno liczyliśmy ile cukierków zjadł nasz piesek.
#FunduszeEuropejskie |
![]() |
5 listopada odbyła się zabawa sensoryczna "Figury". Starszaki w piance do golenia rysowały poznane figury geometryczne. Każdą samodzielnie narysowaną figurę należało opisać. Utrwaliliśmy w ten sposób podstawowe cechy figur geometrycznych. Zajęcia sensoryczne były bardzo atrakcyjną formą nauki dla dzieci (•‿•)
#FunduszeEuropejskie
|
![]() |
30 października grupa 4-latków uczestniczyła w zabawie matematycznej pt. ,,Ile piłek zje krokodyl?”
Wykorzystaliśmy do tej zabawy krokodyla i kolorowych piłeczek. Zadaniem dzieci było nakarmienie naszego przyjaciela piłeczkami- tyle ile wskazywała cyfra na planszy. Podczas tej zabawy wykorzystaliśmy również nasze piłeczki i plansze z cyframi- udekorowaliśmy cyfry kolorowymi piłeczkami. #FunduszeEuropejskie |
![]() |
29 października odbyła się zabawa matematyczna pt. ,,Złap myszki do miseczki”
Zabawa ta polegała na przeniesieniu przez słomkę tyle myszek do miseczki ile wskazywała cyfra na stoliku. Podczas wykonywania tego typu zajęć przedszkolaki ćwiczyli nie tylko matematykę ale również ćwiczenia aparatu artykulacyjnego z wykorzystaniem słomki.
#FunduszeEuropejskie |
![]() |
30 października grupa 5/6-latków brała udział w różnych zabawach matematycznych mające na celu doskonalenie umiejetności klasyfikowania oraz przeliczania. Im sprawniej dziecko klasyfikuje, tym łatwiej mu rozumieć rzeczywistość, porządkować ją i nazywać. Dziś na zajęciach wykorzystaliśmy znane figury geometryczne różniące się kolorem oraz wielkością.
#FunduszeEuropejskie |
Kółko matematyczne ,,Mały Pitagoras” przeznaczony jest dla dzieci ze wszystkich grup wiekowych w naszym przedszkolu. Głównym celem kółka jest wspieranie dzieci w rozwijaniu zainteresowań matematycznych oraz doskonaleniu umiejętności praktycznego zastosowania kompetencji matematycznych w codziennym życiu. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy matematyczne, badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy tego typu stanowią podstawę wszechstronnego rozwoju dziecka. Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo -skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzenia horyzontów myślowych przedszkolaka. Dzieci uczestniczące w kółku matematycznym będą nabywać wiadomości i umiejętności z różnych obszarów matematycznych, rozbudzać dziecięcą aktywność i samodzielność w działaniu.
Zabawy matematyczne wprowadzają dzieci w fascynujący świat liczb, orientacji w przestrzeni, reagowania na dane bodźce oraz poznawanie świata wszelkimi zmysłami.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie